nuffnang ads

Friday, September 20, 2019

KESAN JEREBU

Assalamualaikum semua,

Arini 20hb september 2019, berjerebu teruk tau arini..dah seminggu lebih rasanya Malaysia dilanda jerebu akibat pembakaran hutan dari Indonesia dan hutan yang terbakar diseluruh dunia. Tapi syukur Allah masih menjaga Malaysia ni, kekerapan hujan memang keraplah..syukur sangat2.

Kalau buka je FB, IG rata-rata mengeluh anak mereka tak sihat. Ada yang semput, demam tak kebah2 dan selsema...memang kesian la kan..jannah bukan boleh tengok orang mengadu sakit ni.Al maklumlah...diri ni memang amalkan vitamin dan jual vitamin yang jannah makan ni...kalau boleh nak paksa je semua orang makan vitamin huhuhu.



Ni gambar jerebu di Indonesia..Subhanallah sedih tengok, menakutkan pon ada..tak leh nak imagine keadaan bayi, kana-kanak, ibu hamil kat sna..orang tua..semualaah..kesian sangat




Di Indonesia sahaja 42,000 hektar hutan terbakar

Tempias juga la jerebu ni sampai ke negara yang berdekatan..termasuk Malaysia. Memang tahun ni dia triple kabus jerebu yang tebal..sedih la tengok..menangis jugak laa..macam nak kiamat rasanya😩




Ni Gambar dunia yang terbakar, bukan setakat Indonesia sahaja tau


Paling banyak disini


Dengan anak-anak dan suami memang jannah akan sediakan vitamin la untuk dorang makan. Vivix tu memang jannah bagi la..dan juga Nutriferon untuk boost imun dan jaga kesihatan organ dalam jugak.
yela kan, kita hidu asap jerebu ni banyak kimia dan radiaksi bebas dalam tu..memang bahaya untuk paru-paru.


Gambar bawah ni tunjuk kesan jerebu kepada badan kita.


Antaran vitamin yang jannah ambil musim jerebu ni:-
  • VIVIX - Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. 
  • NUTRIFERON - Nutriferon Granules diformulasikan untuk menjaga pertahanan badan anda agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi. Ia dengan pantas mengaktifkan perisai semulajadi anda, memberikan anda pertahanan yang lebih kuat dan kesihatan yang lebih baik. Nutrifero Granules mengandungi campuran proprietari empat esktrak tumbuhan yang diperoleh daripada Biji Labu, Bunga Safflover, Biji Plantago dan Bunga Japanese Honeysuckle, yang secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan
  • CHEWABLE VIT C - Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi Bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan kedua-duanya berfungsi untuk mengekalkan kesihatan. Bagus untuk menyokong sistem detoks badan
  • COQTROL - Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksidan yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

  • GARLIC COMPLEX - Mengekalkan kesihatan sistem pertahanan anda.
  • PERFORMANCE DRINK- Dengan proprietari OPTI-Lyte campuran elektrolit ditambah campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga segera dan berterusan dismaping menyokong penghidratan optimum.
  • OMEGA GUARD - EPA dan  DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental seperti kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autisme, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophernia.


Kalau korang berminat nak dapatkan vitamin dengan jannah, jangan malu segan wasap je tau.
Untuk harga ahli memang murah banyak la 
Join ahli cuma RM75 je tau termasuk kos pos.


Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannah Rofei )
Shaklee Independent Distributor, ID NO: 1212409

Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇






* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

KLIK DI BAWAH UNTUK INFO PRODUK


No comments:

Prove It Challenge

Assalamualaikum dan selamat petang semua, Masih lagi mencari vitamin atau makanan tambahan untuk membantu menurunkan berat badan ...

Jom Sertai Kami

Jom Sertai Kami
klik untuk pendaftaran ahli