7 SEBAB MENGAPA BADAN KITA SANGAT MEMERLUKAN SUPLIMENT?

7 SEBAB MENGAPA BADAN KITA SANGAT MEMERLUKAN SUPLIMENT?

Dalam kehidupan seharian kita sangat terdedah dengan pencemaran alam sekitar. Badan kita sangat kekurangan nutrisi. Antara sebab mengapa badan kita sangat memerlukan nutrisi adalah kerana:

1- Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan.
Contohnya Vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

2- Buah-buahan dan sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan dan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayuran dari tanah yang subur. 
Racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.


3- Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. 
Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak.



4- Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. 
Amalan diet yang tinggi kafein, kolesterol, gula dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh.

5- Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan.






6- Gaya hidup dan trend masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG.

7- Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya di luar dan malam memsaka seringkas yang mungkin, maka makanan seimbang tidak dititikberatkan.


Benar, tidak semua orang perlukan suplemen. Orang zaman dulu tidak memerlukan suplemen.
Tetapi mereka memakan makanan yang segar dan bernutrisi, tiada pewarna, perasa dan pengawet dalam makanan mereka. Tiada makanan yang disimpan melebihi tiga hari. Tiada bahan kimia dalam kehidupan mereka. Mereka sentiasa aktif.

Di zaman moden, mereka yang benar-benar menjaga pemakanan juga tidak memerlukan suplemen. Maknanya mereka yang meninggalkan refined carbo, transfat dan makanan berproses sentiasa akan sihat.
Jika masih dengan cara pemakanan tidak sihat, saya pasti kita tidak mendapat cukup nutrisi dari pemakanan yang sedia ada tidak mencukupi.

Pengambilan suplemen juga haruslah mengikut keperluan.
Lelaki dan wanita terutama wargamas, atlit, kanak-kanak dan remaja yang membesar, orang yang sakit dan wanita yang hamil dan menyusukan anak, mempunyai keperluan suplemen (nutrisi) yang berlainan dan sukatan dos yang berbeza.

Bukan kita ambil sebarangan.

Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannah Rofei )
Shaklee Independent Distributor, ID NO: 1212409

Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇


Jannah Rofei
Pengedar Sah Shaklee
ID: 1212409
Founder
NJLegacy

Testimoni Omega Guard Shaklee

Jom kita tengok encik abang ni share testimoni beliau mengenai pengalaman dalam mengamalkan omegaguard untuk tekanan darah tinggi beliau. ini suami saya hihi..



OMEGAGUARD TM










Minyak Ikan Tulen Berpekatan Tinggi
kod produk : 10236 ( 90 Kapsul )

Spektrum lengkap asid lemak perlu omega-3 dengan ketulenan tinggi adalah nutrien yang anda perlukan untuk badan kuat dan sihat.

Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan - asid lemak penting omega-3, dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Dua jenis utama adalah EPA dan DHA, penting untuk kesihatan manusia*

Keistimewaan Shaklee

Minyak Ikan Berpekatan Tinggi
Omegaguard membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 ( 546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh )

Penyulingan Molekul Berganda
Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam Omegaguard menjalani proses moden. Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan cemar. Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.

Sahabat Laut
Diiktiraf oleh Friend of the Sea  unutk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa memjejaskan alam sekitar.


Nutritional Fact
Setiap kapsul (821.00 mg ) menyediakan



Ramuan
Amaun Setiap Kapsul
Minyak Ikan
(Menyediakan Omega-3: 333 mg;
EPA (asid eikosapentaenoik ): 182 mg &
DHA (asid dokosaheksaenoik): 120 mg)
606 mg













KKLIU 0588/2017
MAL1201503NC

* Produk -produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.






















Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannah Rofei)
Shaklee Independent Distributor, ID NO: 1212409


Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇


Follow FB saya:
Jannah Rofei
Pengedar Sah Shaklee
ID: 1212409
Founder
NJLegacy

Like FB page/Google Business:









6 TIPS KAWAL SERANGAN GASTRIK SEMASA BERPUASA

6 TIPS KAWAL SERANGAN GASTRIK SEMASA BERPUASA

"Aduh, aku gastrik la tak larat nak puasa"

"Aku gastrik juga tapi nak puasa macam mana?"

Ada sesiapa penghidap gastrik?

Ada masa rasa macam nak puasa tapi tak tahu macam mana nak buat kan.

Jom ikuti tips ni. Harap membantu.

1. Kawal pemakanan

Elakkan atau hadkan jenis jenis makanan dekat bawah ni:
• Makanan bergoreng
• Makanan pedas dan berempah
• Makanan di dalam tin sebab kandungan asid yang tinggi
• Minuman bergas
• Makanan yang mempunyai asid tinggi macam limau, oren, dan tomato
• Minuman yang tinggi kandungan kafein macam teh dan kopi
• Makanan yang diproses macam sosej dan nugget

Sumber: Utusan Online

 2. Makan dalam kuantiti sederhana

Elakkan makan terlampau banyak.
Nak makan banyak kali tak apa cuma jarakkan masa pengambilan makanan.
Contohnya berbuka dengan buah tamar dan minum segelas air dulu.
Lepas solat Maghrib baru makan nasi bersama lauk pauk dalam kuantiti sederhana.
Lepas solat terawih pula, banyakkan makan buah-buahan yang tak berasid, biskut oat atau roti.
Masa bersahur pula, lewatkan sahur ketika hampir waktu imsak.
Elakkan makan sahur terlalu awal, contohnya jam 2 atau 3 pagi dan tidur semula sampai pagi.
Minum segelas susu semasa sahur untuk kurangkan simptom gastrik dan ulser peptik.
Tabiat tidur selepas selesai sahur atau berbuka pun boleh sebabkan gastrik dan masalah pencernaan.

3. Minum air kosong dengan cukup

Ramai yang ‘terlupa’ minum air kosong sebab macam-macam jenis minuman yang menggiurkan dijual di bazaar Ramadhan.
Air kosong ni sangat lah penting untuk sistem pencernaan dan elakkan gastrik atau sakit perut yang dihadapi masa waktu siang.

Cuba ikut jadual minum air ni:
-1 gelas ketika bangun sahur
-1 gelas selepas makan sahur
-1 gelas semasa berbuka puasa
-1 gelas selepas makan
-1 gelas selepas solat maghrib
-1 gelas selepas solat isyak
-1 gelas selepas solat terawih
-1 gelas sebelum tidur


4. Banyakkan makan makanan karbohidrat kompleks

Contohnya yang berasaskan bijirin gandum macam beras perang, kekacang badam dan oat.
Cuba gunakan teknik panggang atau kukus untuk elakkan makanan bergoreng dan berminyak.
Selain air kosong, boleh juha minum susu atau smoothie buah-buahan yang tak berasid macam smoothies kurma dan pisang.



5. Elakkan stress dan amalkan gaya hidup sihat

Ada kajian menyatakan yang stress boleh sebabkan peningkatan asid perut.
Boleh ambil ubat jika perlu.
Berbincanglah dan dapatkan saranan doktor kalau keadaan lebih serius.
Tak perlu paksa diri jika betul betul tak mampu.



 6. Dapatkan supliment yang membantu mengawal gastrik anda

Antaranya supliment yang sangat membantu masalah gastrik anda adalah Peppermint gingger plus, ESP dan ostematrix. Berikut ialah fungsi setiap produk bagi set gastrik.




SET GASTRIK

Peppermint Ginger Plus
Peppermint Ginger Plus memang dirumus khas untuk membuang angin dalam badan. Best sangat untuk hilangkan masalah pedih ulu hati. Bukan setakat pedih ulu hati je, loya2, mabuk laut, susah nak buang angin (kentut) dan macam2 lagi.
Lepas ambil Peppermint Ginger Plus tu, lega sikit rasa perut ni. Berdas..das..angin keluar. Bila angin dah keluar, badan rasa selesa. Barulah senang nak buat kerja harian.


ESP
Kalau ada gastrik atau luka2 dalam perut tu ESP paling wajib anda ambil. Ini kerana ESP akan membantu membiaki luka dan sel – sel dalam perut anda. Jika dibiarkan luka tersebut boleh menjadi ulser dan lebih menakutkan lagi ia boleh merebak menjadi kanser pula.

Ostematrix
Ostematrix pula akan membantu menutralkan asid yang penuh dalam perut anda. Selain itu, Ostematrix juga melancarkan pembuangan najis dan mengelakkan sembelit..

Kenapa saya syorkan anda ambil ketiga2 suplemen tersebut?
Sebabnya bila angin dan asid dah mula kurang dalam badan barulah kita rasa selesa. Lepas tu bila luka pula dah baik, setiap hari senang untuk ke toilet. Barulah hidup anda ceria, nak buat sebarang aktiviti pun tak jadi masalah.

Kalau tidak, asyik moody dan berkurung dalam bilik je. Sakit angin dan gastrik ni, kadang2 memang boleh buat naik angin dan tak de mood. Nak berjalan pun susah. Betul tak?



Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannah Rofei)
Shaklee Independent Distributor, ID NO: 1212409


Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇


Follow FB saya:
Jannah Rofei
Pengedar Sah Shaklee
ID: 1212409
Founder
NJLegacy

Like FB page/Google Business:

SET BERPUASA SHAKLEE

SET BERPUASA SHAKLEE

Untuk memastikan anda kekal bertenaga semasa berpuasa apa kata bersahur dengan Set Berpuasa Shaklee.




Set Berpuasa Shaklee adalah gabungan

✔️ESP
✔️Cinch Shake
✔️Performance drink
✔️Mealshakes
✔️Lecithin

Semua ini supplement ini manpu membantu anda:
Lebih bertenaga
Kenyang lebih lama
Kekal hidrat
Elak gastrik
Ikhtiar kurus




Masih belum terlambat untuk anda dapatkan. Jom mantapkan persediaan ramadhan !!

Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannah Rofei)
Shaklee Independent Distributor, ID NO: 1212409


Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇


Follow FB saya:
Jannah Rofei
Pengedar Sah Shaklee
ID: 1212409
Founder
NJLegacy

Like FB page/Google Business:


BAGAIMANA LECITHIN MEMBANTU MASALAH BENGKAK SUSU KEPADA IBU-IBU SELEPAS BERSALIN?

BAGAIMANA LECITHIN MEMBANTU MASALAH BENGKAK SUSU KEPADA IBU-IBU SELEPAS BERSALIN?








Semoga ikhtiar dengan Lecithin Shaklee dapat mengurangkan bengkak susu dan demam selama 4 hari yang dihadapi beliau.


Pengalaman dari pengguna Lecithin :

"Pengalaman Kak Ma semasa berpantang selepas bersalinkan anak yang pertama, Fawwaz pun Kak Ma mengalami juga bengkak susu ni kat Johor. Demam dah 2 hari masa tu.

Stok Lecithin time tu takde kat tangan. Nasib baik ade mommy Nurnadeea Sairen tolong hantarkan ke rumah. 

Cepat-cepat Kak Ma telan Lecithin. Alhamdullillah tak lame lepas tu surut bengkak tu dan baik demam."





Apa itu bengkak susu atau duktus susu tersumbat?
  
Dalam Bahasa Inggeris, ada banyak terma untuk bengkak susu ini. antaranya ialah blocked milk ductclogged milk duct atau plugged milk duct. Anda boleh cuba google perkataan tersebut.

Bagaiman bengkak susu terjadi


Apapun termanya, masalah bengkak susu (blocked duct) ini ialah satu keadaan di mana terdapat satu kawasan pengaliran susu di dalam payudara yang terhalang. Keadaan tersumbat ini boleh berlaku di permukaan puting, atau boleh juga berlaku jauh ke dalam sistem duktus.

 Apakah  fungsi Lecithin Shaklee ya? Lecithin sebenarnya berfungsi sebagai emulsier ataupun kita sebut sebagai pemecah lemak secara semulajadi.

Lecithin Shaklee 180 capsules


Selain itu juga, fungsi lain Lecithin Shaklee ialah membersihkan darah dan mencairkan lemak menjadi titisan-titisan kecil. Sebab itu juga Lecithin Shaklee termasuk sebagai salah satu vitamin dalam Slimming Set.

 Bagaimana lecithin membantu ibu yang mengalami bengkak susu ya?


Menurut Doktor Jack Newman, lecithin membantu mengatasi dan menghalang pengulangan duktus susu tersumbat mungkin kerana Lecithin mengurangkan kelikatan susu, dengan cara mengurangkan peratusan asid lemak politaktepu di dalam susu.

Siapa yang ada masalah yang sama macam ni,Jannah boleh tolong bantu masalah anda.


Sebarang pertanyaan pm/sms/whatssup 0174493884 (Jannahh)
Shaklee Independent Distributor l 1212409

Atau klik whatsapp ⬇⬇⬇


Jannah Rofei
Pengedar Sah Shaklee
ID: 1212409
Founder
NJLegacy

FB page/Google Business: https://pengedar-shaklee-online-kulim.business.site/?m=true

KELEBIHAN ZINC PLUS SHAKLEE

ZINC PLUS SHAKLEE.


Kelebihan Daripada Zinc Plus Shaklee.

1. PENJAGAAN KULIT

Kajian menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat.
Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan turut berkuasa daripada penggunaan ubat-ubatan antibiotik.


2. EKZEMA

Ekzama juga dikenali sebagai ‘dermatis atopik’ iaitu gangguan keradangan dan kulit yang kronik.
Ia berlaku akibat kekurangan zink dalam badan.
Zink memainkan peranan pening dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan sembuh dengan sempurna.


3. JERAWAT

Zinc adalah penting dalam memadamkan jerawat daripad kulit.
Ia bertindak mengawal dan menyelia jumlah testosterone di dalam badan yang memainkan peranan terbesar dalam menyebabkan jerawat.
Zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.


4. PENYEMBUHAN LUKA

Kekurangan Zinc menyebabkan luka lambat sembuh.
Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zinc.
Zinc menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.


5. GANGGUAN PROSTAT (kelenjar dalam system repoduksi lelaki)

Zinc sangat penting dalam menangani gangguan prostat.
Kekurangan Zinc menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser.
Pengambilan Zinc amatlah perlu dalam mencegah kanser prostat.


6. MENURUNKAN BERAT BADAN

Zinc memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan megawal selera makan.


7. MENGANDUNG

Zinc amat penting untuk fungsi DNA dan pembaikian DNA.
Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsure-unsur utama sel semasa kehamilan.


8. PEMBIAKAN

Bagi kaum lelaki, zinc membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks.
Bagi kaum wanita, ia membantu dalam fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.


9. FUNGSI BIOLOGI

Zinc berperanan dalam banyak fungsi biologi seperti kawalan penyakit kencing manis, tahap strees, rintangan imun, bau dan rasa, pertubuhan fizikal, selera makan, pembiakan dan penghadaman.


10. JANGKITAN

Zinc memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu menggalakkan pertumbuhan janin.
Zinc membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru.


11. ANTIOKSIDAN

Zinc bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisma karbohidrat.


12. ATURAN ENZIM

Zinc merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan Zinc.


13. KELESUAN KRONIK

Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan. TETAPI dalam keadaan sekarang, meminum minyak ikan adalah sukar. Melalui Zinc Complex Shaklee, pengambilan secara tablet amat memudahkan.
Doktor dan pakar perubatan hanya menyarankan Zinc untuk mencegah keletihan kronik.


14. BOTAK

Botak ialah kehilangan rambut bagi semua golongan.
Pengambilan diet yang mengandungi Zinc amat diperlukan untuk mencegah masalah ini.
Pakar Rambut dari Yun Nam Hair Care turut menyarankan mereka yang bermasalah rambut memperbanyakkan pengambilan ‘Peanut Butter’ kerana kaya dengan Zinc.


15. KEHILANGAN TULANG

Ini terjadi apabila tulang menjadi lemah dan rapuh.
Zinc adalah komponen hydroxypatite iaitu garam dan membuatkan matriks tulang menjadi kuat dank keras.
Mengambil Zinc Complex Shaklee mampu mengelakkan anda dari kehilangan tulang.


16. BUTA MALAM

Pengambilan Zink akan memperbaiki penglihatan.
Kita sentiasa dinasihatkan untuk mengambil makanan yang kaya dengan Zinc seperti daging lembu, kambing, ketam, dan tiram.







Hubungi Jannah untuk sebarang pertanyaan 




           

Vivix Shaklee

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.


Apa Kandungan VIVIX?

Ia mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

MUSCADINE GRAPE >>
mengandungi 20 kromosom anggur berbanding anggur biasa (19 kromosom). 1 pasang kromoson yang lebih tersebut mempunyai sistem imun yang lebih tinggi dan antioksidan yang kuat
mengandungi asid elargik dalam kepekatan yang tinggi
1 pytho - nutrient yang tiada dalam anggur lain
mempunya ciri untuk menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-oksidan
saiznya sekitar sebesar bola golf kerana tumbuh di persekitaran yang unik dengan matahari yang kuat membuatkannya mempunyai lebih banyak polifenol dan resveratrol

PURPLE CARROT>>
sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk caroteoids, phenolics
mempunyai kandungan asid klorogenik yang tinggi, yang dapat mengurangkan diabetes (berkaitan dengan kopi)
Anthocyanins yang memberikan warna biru dan ungu pada buah merupakan antioksidan, anti radang, anti bakteria, anti carcinogen dan boleh membantu pesakit jantung
memberi kesan kepada saluran darah, platet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung


EUROPEAN ELDERBERRIES>>
mengubat penyakit flu (terutamanya infunzA B)
mempunyai falonoid iaitu ciri antioksidan yang kuat, dapat mengukuhkan sistem imun untuk melawan bakteria/virus
Juga mempunyai anthocyanain (sama seperti lobak ungu) yang bertindak sebagai anti oksida, mengurangkan simptom sakit oto dan demam selsema.
bukan hanya kaya dengan anti-oksidan, malah juga vitamin A, B, C dan nutrien seperti asid amino, caroneod, tanning dan rutin
merendahkan taha kolestrol, menghalang kolestrol jahat penyebab penyakit kardiovaskular
memberi perlindungan kepada penyakit kardiovaskular, jantung, strok, ,mengurangkan stress, membaiki penghadaman dan pencernaan


POLYGONUM CUSPIDATUM>
dikenali sebagai knotweed jepun yang merupakan sumber resveratrol
digunakan untuk merumus supplement anti penuaan dan perubatan cina
resveratrol membantu melambatkan penuaan, mengawal tekanan darah, meningkatkan prestasi atlet serta mengurangkan berat badan
merupakan sumber komersial resveratrol- dapat membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol dan tekanan darah, serta mengurangkan berat badan.
Bagaimana VIVIX berfungsi?
Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.
Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Bagaimana VIVIX bertindak ke atas sel tubuh manusia
Cell Defence : mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit.
Cell Energy : memberi tenaga kepada sel yang lemah
Cell Repair : membaiki sel yang telah rosak
Cell Performance : meningkatkan prestasi sel



10 Kebaikan VIVIX
1) Menggalak penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakkan kanser – merencat sel kanser daripada menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk
7) Membantu dalam proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan



VIVIX Sembuhkan Penyakit Serius
Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit serius, antaranya:
• Diabetes / Kencing manis
• Strok
• Katarak dan masalah mata
• Tekanan Darah Tinggi
• Masalah saraf
• Kayap
• Batuk berpanjangan
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang (lutut dan pinggang)
• Resdung
• Bengkak jantung
• Letih (memberi tenaga)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut dan kusam)
• Rambut kembali hitam (uban)
• Rambut gugur
• Kolestrol tinggi
• Masalah selera makan
• Asma
• Sembelit di kalangan warga emas
• Angin dalam badan
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh
• Perokok
• Masalah kelenjar tiroid
• Kanser dan tumor
• Cyst
• Penyakit SLE
• Kudis
• Gout
• Alzheimer atau nyanyuk
• Metabolisme badan rendah
• Masalah berat badan
• Awet muda
• Fibroid
• Alergik
• Tibi
• Wanita berpantang
• Breast lump
• Kerap ulser mulut
• Keputihan

PROMOSI VIVIX SEDANG BERLANGSUNG SEPANJANG BULAN MAY SEHINGGA JUN 2019
JOM DAPATKAN SEGERA


















Hubungi Jannah untuk sebarang pertanyaan 




           


COD dan POS Shaklee READY STOCK!

Assalamualaikum dan Hai semua,
Saya Jannah Rofei merupakan Pengedar Shaklee di Kulim, Kedah, Penang dan Perak dan telah lama berkecimpung dengan Shaklee sejak Tahun 2013. 

Pada mulanya jannah sekadar consume untuk kesihatan sendiri sahaja, tapi rugi la kalau jannah saja yang alami perubahan positif shaklee tanpa berkongsi dengan orang luar. 

Jannah aktif berkongsi pada Oktober 2017 dan sampai sekarang jananh masih aktif bersama Team NJLegacy. Alhamdulillah Allah mudahkan apabila niat kita ingin membantu lebih ramai yang ingin sihat di luar sana.



Ini adalah Team Terbaik Jannah, yang aktif secara online dan offline, yang makan sendiri pon ramai kerana kebanyakkan yang makan sendiri ni merupakan bekas2 pesakit kronik yang berjaya sembuh dengan ikhtiar Shaklee.

Jannah juga berjaya menjana pendapatan dengan shaklee selain berkongsi kebaikan bersama. Jom sertai jannah untuk membantu lebih ramai orang di luar sana yang ingin sihat. InsyaAllah

Jannah juga turut membantu ahli-ahli aktif jannah menjana pendapatan keluarga bermula dari angka 2, 3,4,5 dan tak mustahil ke 6 angka.

Jom sertai keluarga jannah dalam Team Njlegacy.

Kawasan COD : Kulim, Lunas, Padang Serai, Hitech, Penang dan Parit Buntar


Jannah juga menyediakan pengeposan seluruh Malaysia

Wasap jannah untuk sebarang pertanyaan 


KOLEKSI GAMBAR COD